Klant in beeld 2018-01-25T12:02:56+00:00

Klant in beeld – SIA Landelijke Meubelen

Maak kennis met onze klanten. Door middel van onze rubriek ‘klant in beeld’, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze editie spraken wij met Marco Wagenaar, oprichter en eigenaar van SIA Landelijke Meubelen.

SIA Landelijke Meubelen is gespecialiseerd in het maken van (tuin)meubelen. Marco Wagenaar startte ongeveer 15 jaar geleden met een winkel. Na een aantal jaar is Marco meubelen op aanvraag gaan verzorgen. Hierbij kunt u denken aan handgemaakte eiken tafels. 5 jaar geleden is Marco gestart met het aanbieden van chalets voor particulieren en de horeca- en recreatiesector.

Marco Wagenaar

Marco Wagenaar

“Mijn passie: alles wat te maken heeft met hout!” Hout is volgens Marco een heerlijk product om mee te werken. “Het is duurzaam, basic en brengt je dicht bij de natuur. En of ik nou één of honderd blokhutten lever: ik zie elk huisje als een uniek product, dat de aandacht krijgt dat het verdient.

Klok’uus

Een project waar Marco met trots over praat, is het Klok’uus in ’s-Heer Arendskerke. In het najaar van 2016 is het Klok’uus vernieuwd. Het Klok’uus staat nu in het teken van een boerderij thema. SIA Landelijke Meubelen heeft de houten tafels en de bar geleverd.

Klok'uus

Bron: Klok’uus

Samenwerking met Janse & Janse

De samenwerking met Janse & Janse startte met de lifestylebeurs Scaldis Fair, wat door Janse & Janse werd georganiseerd. SIA Landelijke Meubelen nam deel aan de beurs als standhouder. Sinds het najaar van 2016 ondersteunt Janse & Janse SIA Landelijke Meubelen in het vergroten van de naamsbekendheid en de profilering van de onderneming. De eerste stap was het ontwikkelen van een nieuwe brochure.

Marco ervaart de samenwerking als plezierig. “Janse & Janse doet niet aan agressieve verkoop. Zij zijn menselijk en gemoedelijk. Samen werken aan ideeën en oplossingen.” Het is altijd lastig om vooraf in te schatten wat het resultaat zal zijn. Maar de zichtbaarheid van SIA Landelijke Meubelen is zeker vergroot. Marco Wagenaar zou Janse & Janse zeker aanbevelen bij relaties. “Janse & Janse kan voor ieder bedrijf in elke branche wel iets betekenen.”

Klant in beeld – Dominicus

Maak kennis met onze klanten. Door middel van onze rubriek ‘klant in beeld’, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze editie spraken wij met Leonard Dominicus, algemeen directeur van Dominicus.

Dominicus

De broers Adri en Maarten Dominicus richtten in 1975 het familiebedrijf Dominicus op. Zij startten met handel in kunststeen. Inmiddels staat de tweede generatie aan het roer en is het aanbod flink uitgebreid. Dominicus heeft in totaal 4 vestigingen en is werkzaam voor zowel particulieren als de zakelijke markt in binnen- en buitenland.

Dominicus verkoopt een totaalconcept/beleving met productgroepen die als bouwstenen fungeren:

  • Natuursteen
  • Sanitair
  • Tegels
  • Gedenktekens
  • Haarden

“Wij verkopen niet alleen een toiletpot of haard. Juist de combinatie van de productgroepen, met als basis (natuur(steen), maakt de beleving uniek”, aldus Leonard Dominicus.

Leonard Dominicus

Leonard startte 6 jaar geleden bij Dominicus als algemeen directeur. Binnen deze functie stuurt hij de operationele kant van het familiebedrijf aan.

Zaagmachine

De zomerperiode was voor Dominicus een spannende periode. Er werd een nieuwe zaagmachine in gebruik genomen. Veel handelingen werden in het verleden nog handmatig gedaan. Door middel van deze nieuwe machine kan Dominicus nauwkeuriger werken en het proces optimaliseren waardoor projecten efficiënter en sneller afgerond kunnen worden. Daarnaast is er op termijn minder materiaal afval doordat de machine zelf archiveert welke restanten er nog in het magazijn liggen.

Dominicus is ook werkzaam binnen de scheepsbouw. Nauwkeurigheid is binnen deze branche ontzettend belangrijk. Door deze innovatie kan Dominicus nog meer betekenen voor haar klanten.

Samenwerking met Janse & Janse

Dominicus en Janse & Janse werken al 5 jaar samen. De samenwerking startte met een strategiesessie. Eilanden doorbereken en keuzes maken stonden hier centraal. Leonard kijkt nog steeds positief terug op dit traject. “Zoals je ziet, hangt de missie nog steeds op het whiteboard. Al is het 5 jaar geleden geformuleerd. De missie klopt nog steeds. Bij elke handeling die ik doe, vraag ik mijzelf ook af is dit wie we zijn en wat we uit willen stralen.”

In de loop der jaren heeft Janse & Janse nog meer voor Dominicus mogen betekenen. Leonard spiegelt graag periodiek met Scarlett Kwekkeboom. “Het is fijn om van een onafhankelijke adviseur te horen of je goede keuzes maakt of dat zij eerlijk adviseert om het anders te doen.” Verder heeft Dominicus ook meerdere malen deelgenomen aan de lifestyle beurs Scaldis Fair die Janse & Janse organiseerde. Tot slot heeft Janse & Janse Dominicus ondersteunt in de online marketing.

Leonard omschrijft Janse & Janse als professioneel, veelzijdig en persoonlijk. “Samenwerken begint met vertrouwen en vertrouwen begint met in elkaar geloven.”

logo beerens interieurs

Klant in beeld – Beerens Interieurs

In onze rubriek ‘Klant in Beeld’ stellen onze klanten zich aan u voor. In deze 5e editie maakt u kennis met Leonie Tesink van Beerens Interieurs.

Beerens Interieurs

Beerens Interieurs Goes is onderdeel van de Beerens Groep te Rijen, een bekende naam in Brabant en omstreken. Beerens Interieurs is gespecialiseerd in winkelinterieurs, scheepsinterieurs en interieurbouw inclusief keuken- en badkamers. Beerens Interieurs is sinds maart 2015 gevestigd in Goes. Het bedrijf werkt voor zowel bedrijven als particulieren.

Design staat hoog in het vaandel bij Beerens Interieurs Goes. Het gevoel van het interieur moet aansluiten bij de vraag van de klant. De kracht van Beerens Interieurs Goes is dat zij 100% op maat werkt en de klant in zijn totaliteit ontzorgt.

Momenteel voert Beerens Interieurs werkzaamheden uit voor een penthouse naast het Anne Frankhuis in Amsterdam. Dit project doet Beerens Interieurs in samenwerking met Wolfpak, een ontwerpbureau in Haarlem. Beerens Interieurs is verantwoordelijk voor de complete uitvoering van de inrichting.

Leonie Tesink

Leonie werkt sinds oktober 2015 bij Beerens Interieurs als interieuradviseur in de showroom en onderhoudt contact met klanten en relaties. Daarnaast is zij mede verantwoordelijk voor de externe communicatie van Beerens Interieurs.

Beerens Interieurs communiceert onder andere via social media met (potentiële) klanten en relaties. Beerens Interieurs is actief op Facebook, LinkedIn, Instagram en Pinterest.

Social media

Beerens Interieurs vindt het in deze tijd erg belangrijk dat de organisatie online zichtbaar en vindbaar is. Via een relatie is Leonie op de hoogte gebracht van de diensten van Janse & Janse. Daaropvolgend is Beerens Interieurs in het najaar van 2016 een samenwerking aangegaan met Janse & Janse. De doelstelling van deze samenwerking is het vergroten van de effectiviteit van de social media kanalen.

Samenwerking met Janse & Janse

“In het begin was het even wennen om met Janse & Janse samen te werken. Met name omdat je elkaars werkwijze moet leren kennen”, aldus Leonie. De samenwerking bevalt tot nu toe erg goed. Beerens Interieurs weet wat zij aan Janse & Janse heeft.

In de afgelopen maanden is er al veel resultaat geboekt. Een van de hoogtepunten hierin was de campagne in samenwerking met Restaurant Meliefste. Tijdens deze actie konden de volgers van Beerens Interieurs een diner voor twee winnen bij Restaurant Meliefste.

“Ik zal Janse & Janse zeker aanbevelen bij andere relaties wanneer zij ondersteuning wensen in hun externe communicatie.” Aldus Leonie die de samenwerking met Janse & Janse als constructief en prettig ervaart.

Wat Leonie nog benadrukt is de manier van communiceren van Janse & Janse. “Er wordt altijd snel gereageerd op vragen. Of het nu per mail of telefonisch is. Én als iets niet direct opgepakt kan worden laten ze weten  wanneer wij een reactie kunnen ontvangen. Dit is zeker niet vanzelfsprekend bij andere organisaties.”

Tijdens het periodiek overleg met Janse & Janse is er volgens Leonie een duidelijk gevoel dat we voor dezelfde organisatie werken. “Ik heb hierdoor het gevoel dat we echt 1 team zijn!”

Klant in beeld – Sjaal met Verhaal

Maak kennis met onze klanten. Door middel van onze rubriek ‘klant in beeld’, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze editie spraken wij met Inge Hoogesteger, directeur en eigenaar van Sjaal met Verhaal.

Sjaal met Verhaal

Hippe kleurrijke duurzame producten uit Azië. Dát is Sjaal met verhaal. Het aanbod bestaat uit onder meer heerlijke sjaals en omslagdoeken aangevuld met hippe sieraden en lifestyle accessoires. Handmade, Fairmade & Fairtrade.

Een geslaagde roer om actie!
In 2013 ging Inge voor het eerst naar Nepal. Ze werd geraakt door het land en de prachtige bevolking, maar bovenal de kracht van de Nepalese vrouwen. Het hebben van werk vergroot de zelfstandigheid en verbetert de kwaliteit van leven. Toen Inge terugkwam in Nederland diende ze bij haar toenmalige werkgever een verzoek voor een sabbatical in. Inge is tijdens haar sabbatical nog een keer naar Nepal afgereisd. De producten die ze eerder uit Nepal mee had genomen voor familie en vrienden waren zo populair dat ze tijdens haar sabbatical nog meer producten inkocht. Verder ging ze op zoek naar mogelijkse samenwerkingen. Dit is het ontstaan van Sjaal met Verhaal.

Inmiddels bestaat Sjaal met Verhaal 3 jaar en de organisatie heeft een flinke groei doorgemaakt. Een duidelijk voorbeeld van een geslaagde roer om actie. In juni 2017 heeft Inge met veel lef, doorzettingsvermogen en een heus team haar nieuwe showroom van 330m2 in Middelburg geopend. Naast de showroom in Middelburg heeft Sjaal met Verhaal een verkoopshowroom in het inkoopcentrum fairtrade artikelen in Culemborg voor de tussenhandel. Verder beschikt Sjaal met Verhaal over een webshop waar consumenten ook rechtstreeks de producten kunnen kopen. Inmiddels levert Inge aan 50 winkels en is het team uitgebreid naar 4 medewerkers en 5 vrijwilligers.

Social Enterprise
Inge heeft onlangs het label “social enterprise” ontvangen. Het label wordt toegekend aan organisaties die maatschappelijke meerwaarde creëren. Sjaal met Verhaal werkt samen met lokale ondernemers uit Nepal en Thailand. Daarbij draagt de organisatie bij aan het creëren van lokale werkgelegenheid, duurzaamheid en economische groei.

Producten
Het assortiment van Sjaal met Verhaal bestaat onder andere uit sjaals, plaids, sieraden, viltproducten, beach bags en sleutelhangers. Onlangs introduceerde Sjaal met Verhaal haar eigen toilettas met een Zeeuwse knop.


Fotograaf: Mary Remijnse

Samenwerking met Janse & Janse
Inge kwam een jaar geleden in contact met Janse & Janse via Stichting ZigZag. Binnen het project ZigZag Zoekt werd Inge gecoached door Scarlett Kwekkeboom. Daarnaast heeft Sjaal met Verhaal Janse & Janse ingeschakeld voor diverse communicatiewerkzaamheden en strategisch advies.

Inge ervaart de samenwerking met Janse & Janse als zeer prettig. “Ik zou elke starter adviseren om samen te werken met een coach zoals Scarlett Kwekkeboom. Verder kan ik met een gerust hart werkzaamheden uitbesteden. Ik weet dat als het werk bij Janse & Janse ligt het wordt opgepakt. Daardoor word ik op dat moment volledig ontzorgd. Ik hoef er niet meer over na te denken, want ik weet dat Janse & Janse de expertise in huis heeft.”

Inge omschrijft Janse & Janse als professioneel, stabiel, doortastend en daadkrachtig.

Roegiers Glas

Klant in beeld – Roegiers Glas

Door middel van onze rubriek ‘klant in beeld’, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze 3e editie maakt u kennis met Antwan de Punder en Richard van Wijk, directie van Roegiers Glas.

Het bedrijf is werkzaam in de regio Zuid-West Nederland en heeft ruim 30 vaste medewerkers. In 2009 hebben Richard en Antwan het bedrijf overgenomen van de familie De Koeijer.

Richard van Wijk (links) en Antwan de Punder (rechts)

Roegiers Glas

Roegiers Glas is een glas montage bedrijf dat is opgericht in 1935. Inmiddels heeft het bedrijf meer dan 80 jaar ervaring op het gebied van beglazing en het monteren van glas. Sinds 2009 is het bedrijf gevestigd in Heinkenszand. Roegiers Glas is voornamelijk werkzaam in de verzekeringsbranche overheid, zorg en zakelijke dienstverlening. Naast de zakelijke markt werkt Roegiers Glas ook voor particulieren.

Richard van Wijk

Richard is het gezicht van Roegiers Glas. Hij is in 1991 begonnen als glaszetter en is vervolgens via de functie projectleider, eigenaar en directeur geworden van Roegiers Glas.

Gebr. Weststrate

Een van de actuele en aansprekende projecten van Roegiers Glas is de nieuwbouw van het pand van de Gebr. Weststrate. Op zondag 10 april 2016 werd het gezichtsbepalende bedrijfspand in Goes verwoest door een brand. Roegiers Glas heeft de totale beglazing van het nieuwe pand geleverd en gemonteerd.

“Het is een bijzonder project. Toen de 1e heipaal de grond in ging is het glas besteld. Dit is uitzonderlijk, omdat het project vooraf geheel geëngineerd is. Op basis hiervan hebben wij berekeningen gemaakt en het glas ingekocht. Normaliter meet je eerst alles in op de locatie”, aldus Richard van Wijk.

Het project had een looptijd van 6 weken. Hiervan is Roegiers Glas 2 weken effectief bezig geweest met het monteren en afwerken van het glas. In totaal heeft Roegiers Glas 500 m2 glas en 100 m2 glas in aluminium kozijnen geleverd. Dit bestond uit 44 ruiten (2,5 x 5m) die in totaal 800 kg per stuk wegen. “Een topprestatie van ons team!”

Weststrate
Weststrate

Samenwerking met Janse & Janse

Janse & Janse, en in het bijzonder Scarlett Kwekkeboom, is voor Richard en Antwan een goede sparringpartner. “Scarlett heeft veel ervaring en daardoor kan zij praktisch advies geven.” Dit vinden zij erg belangrijk.

“Janse & Janse staat voor mij voor praktisch, direct, no-nonsense en advies”, aldus Antwan de Punder. “Ken je klant vind ik erg belangrijk. Dat je weet met wie je te maken hebt. Dan vind ik het wel leuk als ik voor de 2e keer bij jullie op kantoor kom dat er gelijk gevraagd wordt ‘het was zwarte koffie toch?’. Dus je weet eigenlijk gelijk waarover het gaat en wie ik ben. Dan is niet alleen die zwarte koffie blijven hangen hoop ik, maar de rest ook.”

Door hun goede ervaring met Janse & Janse hebben Antwan en Richard Janse & Janse ook al aanbevolen aan relaties.

Istimewa Elektro

Klant in beeld – Istimewa Elektro

Maak kennis met onze klanten. Door middel van onze rubriek ‘klant in beeld’, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze editie spraken wij met Richard Pijpelink, commercieel technisch manager van Istimewa Elektro.

Istimewa Elektro

Istimewa Elektro is een systemintegrator in de elektro-en besturingstechniek. Ze ontwerpt, installeert en onderhoudt technische installaties. Istimewa Elektro heeft opdrachtgevers door heel Nederland in de industrie, offshore, infrastructuur en water- en milieumarkt.

Naast de locatie in Vlissingen heeft Istimewa Elektro nog twee andere vestigingen in Nederland. Deze zijn gevestigd in Barendrecht en Veghel. Deze twee vestigingen bedienen hun eigen klantenkring, maar worden aangestuurd door de hoofdvestiging in Vlissingen. In totaal telt Istimewa Elektro 180 vaste medewerkers verspreid over drie locaties.

Historie

Istimewa Elektro is in 1971 opgericht door Adrie Janse. Zijn dochter, Scarlett Kwekkeboom-Janse heeft het bedrijf voortgezet in 1996. Istimewa Elektro is eind 2007 verkocht aan Stork, deze werd op zijn beurt weer overgenomen door Fluor in 2016. Fluor is een van ’s werelds meest toonaangevende, beursgenoteerde bedrijven op het gebied van engineering, procurement, constructie, maintenance en projectmanagement. Fluor Nederland is al meer dan 55 jaar actief in Nederland en combineert internationale sterkte met lokale focus voor opdrachtgevers over de hele wereld, maintenance en projectmanagement. Hierdoor krijgt Istimewa Elektro de mogelijkheid om aansluiting te krijgen bij grote projecten van Fluor.

Samenwerking met Janse & Janse

Istimewa Elektro heeft Janse & Janse ingeschakeld voor diverse communicatiewerkzaamheden. Het betreft hier onder meer het opmaken en verspreiden van hun nieuwsbrief en het schrijven van persberichten. In de tijd dat Janse & Janse hiermee startte, werd deze nog via de post verstuurd naar de relaties van Istimewa Elektro. Later heeft Janse & Janse de digitalisering van de nieuwsbrief doorgevoerd voor Istimewa Elektro.

“De samenwerking met Janse & Janse is altijd erg goed en flexibel verlopen, het is erg prettig dat Janse & Janse zo meedenkend is. Dat de samenwerking zo prettig is verlopen is te danken aan het feit dat Janse & Janse hun afspraken nakomt”, aldus Richard Pijpelink.

De basis

Nadat Janse & Janse de basis heeft gelegd voor het opmaken en vullen van de nieuwsbrieven heeft Istimewa Elektro dit vanaf juni 2016 in eigen handen genomen. Volgens Richard probeert Istimewa Elektro dit op dezelfde manier voort te zetten als Janse & Janse dit deed.

Aanrader

Richard heeft Janse & Janse al eens aangeraden bij zijn relaties wanneer hij hoort dat ze met een vraagstuk zitten waar Janse & Janse wellicht mee kan helpen. “De persoonlijkheid en korte lijnen zorgen voor flexibiliteit en maatwerk”, aldus Richard.

De quote die bij de werkwijze van Janse & Janse past is volgens Richard ‘mensen doen zaken met mensen’. De drie woorden die hierbij passen zijn flexibel, praktisch en doelgericht.

Klant in beeld Istimewa Elektro

viavoxKlant in beeld – Viavox

Maak kennis met onze klanten. Door middel van onze rubriek “klant in beeld”, stellen onze klanten zich aan u voor. In deze eerste editie maakt u kennis met Caroline van Cranenburgh van Viavox.

Historie

26 jaar geleden is Caroline gestart met Viavox het secretariaatshuis. De telefoonservice was de eerste dienst die Viavox verleende. Dit houdt in dat Viavox voor verschillende klanten de telefoon opneemt, wanneer deze niet over een secretaresse beschikken. Al snel volgde telemarketing en diverse secretariaatsdiensten. In 2008 is Viavox gestart met werving en selectie en detachering van administratief personeel.

Samenwerking met Janse & Janse

In de tijd dat Caroline gestart is met Secretaresse by the Sea (2009) organiseerde Scarlett Kwekkeboom van Janse & Janse een evenement voor Nationale Secretaressedag. In 2010 hebben Caroline en Janse & Janse de krachten gebundeld om Secretaresse by the Sea samen verder voort te zetten. Naast deze samenwerking heeft Janse & Janse de basis mogen leggen voor de social media kanalen van Viavox, Viavox wilde haar kanalen effectiever inzetten en haar online bereik vergroten.

ViaVideoCV

Viavox heeft ViaVideoCV ontwikkeld, dit is een CV in de vorm van een video. Viavox maakt deze video’s op aanvraag en voor de personen die zij detacheren. Middels ViaVideoCV brengt Viavox deze personen op een creatieve en opvallende manier onder de aandacht. Voor ViaVideoCV heeft Janse & Janse een PR-plan gemaakt. Vanuit dit PR- plan heeft Viavox het product ViaVideoCV in de markt gezet.

Ervaring

“Wij hebben veel kunnen leren van Janse & Janse”, aldus Caroline. De basis voor de social media kanalen is destijds gelegd door Janse & Janse. Door met regelmaat samen te evalueren hebben we de benodigde kennis op gedaan die we nu zelf toepassen.

“Janse & Janse heeft echt aan onze verwachting voldaan, ze hebben ervoor gezorgd dat mensen ons weer hebben gevonden online.”

Level Up!

Volgens Caroline helpt Janse & Janse iedere klant naar een hoger niveau. “Als ik aan Janse & Janse denk, komt gelijk lift up in mij op.” Hiermee verwijst Caroline naar de werkmethode Level Up! van Janse & Janse. Caroline beschrijft Janse & Janse als inspirerend, recht voor zijn raap en een garantie voor kwalitatief goede oplossingen die direct geïmplementeerd kunnen worden.

Meer informatie over Viavox vindt u op www.viavox.nl.

  • Quote viavox